Plan pracy zespołu psychologiczno-pedagogicznego na rok szkolny 2023/2024 r.
Opracowanie szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego na podstawie ankiet, sugestii i propozycji nauczycieli, wychowawców oraz uczniów.
Rozwijanie samodyscypliny i motywacji wśród uczniów.
Współpraca ze szkolnym Kołem Wolontariatu.
Działania integracyjne dla klas pierwszych.
Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów nowoprzybyłych do szkoły.
Co najmniej czterokrotne spotkania zespołów klasowych, podczas których na bieżąco będą omawiane sprawy uczniów i podejmowane działania w celu rozwiązywania doraźnych problemów i trudności.
Zidentyfikowanie uczniów, którzy mają niepowodzenia w nauce, określenie trudności edukacyjnych, ich przyczyn, zaproponowanie wsparcia.
Diagnozowanie przyczyn absencji w szkole.
Przedstawienie oferty zajęć psychospołecznych, z której mogą korzystać wychowawcy.
Przedstawienie oferty dodatkowych zajęć edukacyjnych (rozwijających zainteresowania, wyrównawczych, konsultacyjnych).
Wyłonienie uczniów wykazujących zainteresowania i zdolności kierunkowe – przygotowywanie ich do konkursów, turniejów, olimpiad.
Udzielanie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniom ze specjalistycznymi potrzebami edukacyjnymi oraz tym, którzy uzyskują niskie wyniki w nauce, mają trudne relacje z najbliższymi, z rówieśnikami.
Kontynuacja współpracy z Powiatowym Zespołem Szkół i Placówek Specjalnych w Legionowie - spotkania uczniów szkoły specjalnej z naszymi uczniami.
Porady i konsultacje dla rodziców.
Konsultacje i wsparcie nauczycieli w zakresie udzielania pomocy psychologiczno–pedagogicznej uczniom.
Organizowanie zajęć z zakresu zdrowia psychicznego.
Organizowanie zajęć z zakresu profilaktyki uzależnień.
Zachęcanie młodzieży do rozwijania talentów, pasji poprzez organizowanie konkursów.
Działania integracyjne i wspierające uczniów cudzoziemskich.
Poprawa funkcjonowania ucznia w szkole pod względem dydaktycznym i wychowawczym.
Monitorowanie indywidualnej sytuacji edukacyjno–wychowawczej ucznia.
Podsumowanie i ocena pomocy psychologiczno-pedagogicznej w roku szkolnym 2022/2023 r. Przedstawienie wniosków.
Opracowanie:
Magdalena Żołyńska
Agnieszka Kochaniec
Katarzyna Brusk-Zaręba